רהיטי עץ ודקים – כך תשמרו עליהם  לאורך זמן
יצירת קשר השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.




רהיטי עץ ודקים – כך תשמרו עליהם  לאורך זמן

אחד מסוגי הרהיטים והריצוף האלגנטיים ביותר והיפים ביותר הם רהיטי עץ וכמובן רצפות דק. מראה העץ לא רק שנותן תחושת חמימות וביתיות, אלא גם נשמר לאורך זמן. בטיפול נכון, סוגי ריהוט וריצוף זה, יכולים גם לשמור על מראם לאורך שנים ובכך לתרום לשמירה על הקיימות ועל איכות הסביבה, ולחסוך לכם כסף רב. אז איך אכן תוציאו את מלוא פוטנציאל ריהוט העץ והריצוף לפועל? הנה מספר טיפים.

שימור נכון של העץ מתחיל קודם כל במניעה

רהיטי עץ וכן רצפת דק המבוססים על עץ מלא, לרוב רגישים ביותר לכל מה שקשור לרטיבות, לחות וטמפרטורה. בדיוק כפי שעץ בטבע מתכווץ ומתרחב בחום ובקור, כך גם ברהיטים העשויים מחומר זה. בשל כך, חשוב מאוד קודם כל להמנע מלהציב את ריהוט העץ באזורים לחים, או רטובים. עוד צעד מניעתי חשוב הוא  לא להביא במגע ישיר את הרהיטים עם חום גבוה (למשל במקרה של שולחן סלון, עדיף להמנע מלשים עליו כוסות קפה רותחות או תה ולהשתמש בפלייסמנטים). וכפי שזה חשוב לריהוט, זה גם חשוב ברצפת הדק. המנעו משטיפה שלה עם הרבה מים והקפידו על סמרטוטים לחים בלבד. חשוב לטאטא או לשאוב רצפה זו כיוון שגם עודף אבק עלול להזיק לה.  בכל מקרה, אווררו את החדר היטב, בעיקר לאחר שטיפה כדי לסייע לייבוש מהיר יותר שלה. ואם מדובר בדק חיצוני, חשוב גם להסיר ממנו אבק ושאריות לכלוך סביבתי וכן להשתמש בשכבה של צבע הגנה הדוחה מים ובליה אחת לחצי שנה לפחות.

צביעת דק- כך תעשו זאת נכון

כאמור, אחד הצעדים החשובים לשמירה על דק לאורך זמן, היא צביעה וניקוי שלו וציפוי שלו בשמן לדקים שיסייע לו לדחות מים ולא להתנפח במגע עם מים או בחשיפה רבה ללחות. כדי לעשות זאת נכון, יש ראשית כל לבצע שיוף קל של הרצפה. אין צורך ממש להסיר שכבה, אלא רק לגרום למשטח להיות מחוספס במקצת וכך חומר הניקוי והשמן יתפסו טוב יותר על גביה. בשלב השני, יש להשתמש בחומר שטיפה וניקוי מיוחד לעץ ולהכין היטב את המשטח. יש לחכות לייבוש מלא של חומר הניקוי ולאחריו ליישם את שמן הדקים בצורה שווה על כל שטח הרצפה. המתינו 30 דקות לפחות בין השכבות ואז יישמו שכבה שנייה של השמן כדי לתת את מלוא ההגנה למשטח זה.

רהיטי עץ- גם לרהיטים עתיקים יש מקום

כפי שאמרנו, אחד מהיתרונות של רהיטי עץ, ובייחוד כאלו מעץ מלא, היא יכולתם לשמור על יופי ואלגנטיות לאורך זמן. בשל כך, גם ריהוט עץ עתיק, לא מאבד מקסמו ויופיו וניתן לחדש אותו בכמה צעדים פשוטים. אם מדובר בריהוט שרק רוצים להעניק לו הגנה מפני פגעי הזמן, מומלץ לבחור בצבע עץ שקוף, לשייף את הרהיט עם נייר לטש עדין ואז ליישם את הצבע השקוף. כמובן לפני יישום הצבע, חשוב לנקות היטב את הרהיט מלכלוך ואבק, לייבשו היטב ואז להתחיל את תהליך יישום הצבע לעץ.

אם מדובר ברהיטים ישנים מאוד, לפעמים שימוש דווקא בצבע אטום בצבע שדומה לצבע העץ במקור, יכול להעניק להם חיים מחודשים ושימוש נוסף, במקום לזרוק אותם למזבלה הקרובה. במקרה של שימוש בצבע אטום, יש להתחיל קודם כל מניקוי טוב של הרהיט, ולאחר מכן מליטוש משמעותי באמצעות נייר זכוכית איכותי. לאחר שני השלבים הללו, מומלץ להתחיל ליישם את הצבע.

כדי להגיע לתוצאות מרשימות, לרוב שכבה אחת לא תספיק ויש לבצע כמה שכבות של צבע. כדי לעשות זאת בצורה נכונה, מומלץ  לצבוע שכבה, לחכות לייבוש מלא שלה ואז ליישם שכבה נוספת. לרוב 2-3 שכבות צבע ייתנו את התוצאה הרצויה והיפה ביותר.

זכרו, רהיטי עץ ורצפת עץ, מעצם היותם עשויים מחומר טבעי, מכילים לעתים “פצעים” ושריטות. זהו יופיו של החומר והייחוד שבו. מומלץ לשמור על הייחודיות הזו לאורך זמן, וכדי לעשות זאת בצורה המיטבית, מומלץ לנהוג בשורת הצעדים הנ”ל.

*המאמר נכתב בשיתוף עם חברת טמבור